субота, 23 листопада 2019 р.

Фізкультхвилинки

Картинки по запросу фізкультхвилинка
Тематичні фізкультхвилинки на уроках фізики

7 клас
1 тема «Фізика як природнича наука»
Урок 6 «Молекули та атоми, їх рух і взаємодія. Початкові відомості про будову атома.»
А) Кожному учню пропонується уявити себе окремою молекулою речовини. Учні встають біля своїх парт. Вони повинні спочатку показати, як рухаються молекули у твердих тілах, потім – у рідинах, а у кінці – як молекули рухаються у газах.
Б) Кожному учню пропонується уявити себе молекулою, але 1-й ряд – це молекули повітря, 2-й ряд – це молекули води, а 3-й ряд – це молекули олії. Покажіть, явище дифузії між цими речовинами.
3 тема «Обертальний та коливальний рух»
Урок 21 «Коливальний рух. Амплітуда, період коливань. Маятники.»
Учні встають поряд зі своїми партами. Їм пропонується показати коливальні рухи (це можуть бути нахили тулуба почергово вліво та вправо). А потім для порівняння - обертальні рухи.

4 тема «Взаємодія тіл. Сили.»
Урок 26 «Інерція. Інертність. Маса.»
Учні встають біля своїх парт. Їм пропонується уявити себе у салоні автобуса. Покажіть, як рухаються пасажири, коли автобус різко рушає з місця. Покажіть, що буде з пасажирами, якщо автобус різко зу-пиняється. Покажіть, що буде, коли автобус повертає уліво.
Урок 28 «Густина речовини.»
Збільшуємо масу тіла (руки вгору), тоді густина тіла … (руки - посередині) не змінюється.
Маса 2-го тіла у 2 рази більша, ніж маса 1-го тіла (руки вгору і 2 рази плескаємо у долоні). Обидва тіла зроблені зі сталі. Тоді об’єм 2-го тіла …(руки вгору і 2 рази плескаємо у долоні) – у два рази більший за об’єм 1-го тіла).
Маси двох тіл однакові. Об’єм 1-го тіла у 3 рази менший за об’єм 2-го тіла (руки вниз і 3 рази плескаємо у долоні). Тоді густина 1-го тіла …(руки вгору і 3 рази плескаємо у долоні) – у 3 рази більша.
Урок 34 «Сила пружності. Закон Гука.»
Кожному учню пропонується уявити себе пружинкою. Учні встають поряд зі своїми партами і показати різні види деформації пружинок : спочатку деформацію згину, потім деформацію кручення, потім розтягування і нарешті стискання.
Урок 35 «Вага тіла. Невагомість. Перевантаження.»
Учні встають поряд зі своїми партами. Їм пропонується показати стан, коли вони у невагомості (учні підстрибують). А тепер пропонується показати, як збільшити вагу (рідко присідати, або взяти у руки свій портфель). А тепер покажіть, як зменшити вагу (різко встати або покласти щось що тримав у руках, на парту).
5 тема «Тиск. Сила Архімеда.»
Урок 42 «Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску.»
Учні встають поряд зі своїми партами. Покажіть, що треба зробити , щоб збільшити ваш тиск на підлогу (стати на одну ногу – ліву чи праву - або взяти у руки портфель чи стілець). А тепер знову зменшуємо тиску на підлогу.
Урок 48 « Архімедова сила. Умови плавання тіл.»
Учні сидять. Їм пропонується піднімати руки вгору або опускати їх униз в залежності від того, що вони чують від учителя. Якщо об’єм тіла збільшити (руки вгору), то сила Архімеда (руки тримаємо вгору) -
збільшиться. Якщо зменшуємо густину рідини (руки вниз) , то сила Архімеда …(руки вниз) – змен-шиться.


8 клас
3 тема «Електричні явища. Струм, напруга, опір.»
Урок 31 «Електризація. Електричні заряди, їх взаємодія.»
Кожен учень – це частинка з певним електричним зарядом. Нехай учні зліва за партою – це негативні заряди, а учні справа за партою – це позитивні заряди. Діти встають поряд зі своїми партами. Учням пропонується показати спочатку взаємодію однойменних зарядів. А потім – взаємодію різнойменних зарядів.
Урок 35 «Електричний струм. Джерела струму.»
Учням пропонується уявити себе електронами у металах. Вони встають поряд зі своїми партами. Учням пропонується показати як рухаються електрони у металах за відсутності зовнішнього електричного поля. А потім показати, як будуть рухатись електрони, якщо з’явиться зовнішнє електричне поле.
Урок 40 « Електричний опір. Питомий опір.»
Учні сидять. Їм пропонується рух руками вгору-вниз, але в залежності від того, що вони почують і що згадають із вивченого нового матеріалу. «Чим більша площа перерізу провідника (учні піднімають руки вгру), тим опір провідника …(учні опускають руки вниз) – менше. Чим більша довжина провідника (учні піднімають руки вгору), тим опір провідника …(учні тримають руки вгорі) – більший. Чим менший питомий опір провідника (учні опускають руки вниз), тим опір провідника…(учні тримають руки внизу) – менший.
5 тема « Робота і потужність. Електричний струму у різних середовищах»
Урок 58 «Електричний струм в електролітах. Закон електролізу.»
Учні зліва за партою – це позитивні йони, а учні справа за партою – це негативні йони. Учні встають біля своїх парт. Їм пропонується показати, як поводитимуть себе ці йони, якщо уявити собі, що дошка у класі – це катод, а стіна у кінці кабінету – це анод.
Урок 60 « Електричний струм у газах.»
Учні 1-го ряду – це електрони, учні 2-го ряду – це позитивні йони, учні 3-го ряду – це негативні йони. Учні встають поряд зі своїми партами. Їм пропонується показати, як рухаються ці заряджені частинки, якщо уявити собі, що дошка у класі – це катод, а стіна у кінці кабінету – це анод.

9 клас
1 тема «Магнітне поле»
Урок 1 «Постійні магніти. Магнітні лінії. Магнітне поле Землі.»
Учням пропонується уявити себе полюсами магніту (учні зліва за партою – це північні полюси , а учні справа за партою – це південні полюси). Учні встають поряд з партами. Вчитель пропонує їм показати, як взаємодіють між собою різнойменні полюси магнітів. Потім вчитель пропонує учням показати, як взаємодіють однойменні полюси магнітів.
Урок 13 «Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції. Індукційний електричний струм»
Дівчата – це будуть котушки, хлопці – це магніти. Учням пропонується встати поряд зі своїми партами. А тепер магніти наближаються до котушок. Як себе поводять котушки ?
А тепер «ображені» магніти віддаляються від котушок. Як себе поводять котушки ?
2 тема «Світлові явища»
Урок 22 « Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало.»
Всі учні – це світлові промені. Учні встають поряд зі своїми партами. Покажіть, як світло поширюється у однорідному прозорому середовищі ?
А зараз світлові промені наштовхуються на непрозору перешкоду, падаючи на неї перпендикулярно (перешкодою буде демонстраційний стіл або дошка). Як поводять себе світлові промені ?
А зараз учні з 1-го ряду – це промені, що падають під кутом від 00 до 900 на ту ж саму перешкоду. А тепер те ж саме показують учні 3-го ряду, а потім 2-го ряду.
3 тема «Механічні та електромагнітні хвилі»
Урок 38 «Виникнення та поширення механічних хвиль. Фізичні величини, які характеризують хвилі»
Згадайте, як красиво на стадіонах вболівальники показують хвилю…
Учням пропонується уявити себе молекулами речовини. Учні встають поряд зі своїми партами. Слідкуючи за сусідами у своєму ряду, ряд повинен показати поперечну хвилю, починаючи з 1-ї парти.
А тепер кожний ряд повинен показати, як поширюється поздовжня хвиля, починаючи з 1-ї парти.
5 тема «Рух і взаємодія.»
Урок 66 «2-й закон Ньютона»
Учні встають біля своїх парт. Уважно слухають вчителя і показують напрям швидкості тіла, чи сили, чи прискорення… «Якщо тіло рухається рівносповільнено уліво…» - учні повертаються вліво,- «то рівно- дійна сил, прикладених до тіла…» - пауза, перехід у вихідне положення, - «…направлена управо», - поворот вправо. «Якщо рівнодійна сил, прикладених до тіла, направлена управо, то прискорення на-правлене…» - управо… і т.д.

Немає коментарів:

Дописати коментар