неділя, 19 травня 2019 р.


Урок "ЦІКАВА ФІЗИКА"   


Дата: 23.04.19.
Клас: 3-А
Сьогодні ми з Вами відправимося в дивовижну подорож в царство Фізики. Що ж це за царство, в якому править Фізика?
ФІЗИКА – наука про природу.
Фізика - природнича наука, яка досліджує загальні властивості матерії та явищ у ній, а також виявляє загальні закони, які керують цими явищами. Це наука про закономірності природи.
Знання з фізики включає в себе починаючи з вивчення атома та закінчуючи законами Всесвіту. (Сонячна система)
З фізичними законами Ви стикаєтеся кожного дня: коли бавитеся на дитячому майданчику
(качеля), коли плаваєте в річці, морі, коли спостерігаєте природні явища, коли слухаєте музику, коли допомагаєте по господарству, коли балакаємо по телефону, коли готовимо їжу, коли йдемо до школи, коли лист падає з дерева….
РЕБУСИ   (якими фізичними величинами користуються фізики?)

  (маса) (час)
 (сила)
 (об'єм)
ЗАГАДКИ   (фізика вивчає природні явища, та пояснює чому вони спостерігаються).
Фізкультхвилинка  
«Молекули та атоми, їх рух і взаємодія»
А) Кожному учню пропонується уявити себе окремою молекулою речовини. Учні встають біля своїх парт. Вони повинні спочатку показати, як рухаються молекули у твердих тілах, потім – у рідинах, а у кінці – як молекули рухаються у газах.
Б) Кожному учню пропонується уявити себе молекулою, але 1-й ряд – це молекули повітря, 2-й ряд – це молекули води, а 3-й ряд – це молекули олії. Покажіть, явище дифузії між цими речовинами.
ДОСЛІДИ.
Фізика наука експериментальна. Тому для з’ясування різноманітних явищ, дослідники проводять експерименти.
А ми з вами з самого дитинства також являємося дослідниками, адже постійно намагаємося дізнатися більше про навколишній світ. 

Дослід1. «Вода у решеті»
Потрібно: Бинт Вода Склянка, ризинка, шарік
Наливаємо в склянку воду та закріплюємо бинт, перевертаємо та спостерігаємо, вода не витікає.
Пояснення досліду: Молекули на поверxні рідини зчіплюються один з одним, утворюючи тонку плівку. Тому вода із склянки не виливається. Іншим словом - це поверхневий натяг води.

Дослід 2. “Самонадувна кулька”
Потрібно: Кулька (рукавиця резинова), Сода,  Оцет,  Пляшка,  Вода.
В кульку насипаємо соди, а в пляшку заливаємо оцет. Надіваємо кульку на шийку пляшки, а потім перевертаємо так, щоб вміст кульки висипався в оцет, і спостерігаємо.
Пояснення досліду: справа в тому, що при додаванні соди в оцет (гасіння соди) виділяється вуглекислий газ, який надуває повітряну кульку.

Дослід 3. «Зубна паста для слона»
Потрібно: сода (3 ложки столові), миючий засіб (1 ложка), харчовий барвник, уксус+вода в бутилкі (1:1). 

Дослід 4. Ланцюжок
(діти самостійно створюють ланцюжки, та намагаються зробити висновки про властивості постійних магнітів)
Потрібно: скрепки, магніт.
Підсумок:
Що цікавого Ви дізналися з даного уроку?
Всі явища, про які було сьогодні розказано, можна пояснити, лише знаючи фізику. Тому фізику заслужено можна назвати царицею нашого життя.
Теорія і практика – науки два крила. (поясненіть, як Ви розумієте?)
Бажаємо, щоб фізика Вам успіх принесла!!!

 
 


Немає коментарів:

Дописати коментар