Урок "ЦІКАВА ФІЗИКА"
Клас: 3-А
Сьогодні ми з Вами відправимося в дивовижну подорож в царство Фізики. Що ж це за царство, в
якому править Фізика?
ФІЗИКА –
наука про природу.
Фізика - природнича наука, яка досліджує
загальні властивості матерії та явищ у ній, а також виявляє загальні закони,
які керують цими явищами. Це наука про закономірності природи.
Знання з
фізики включає в себе починаючи з вивчення атома та закінчуючи законами
Всесвіту. (Сонячна система)
З фізичними
законами Ви стикаєтеся кожного дня: коли бавитеся на дитячому майданчику
(качеля), коли плаваєте в річці, морі, коли спостерігаєте природні явища, коли слухаєте музику, коли допомагаєте по господарству, коли балакаємо по телефону, коли готовимо їжу, коли йдемо до школи, коли лист падає з дерева….
(качеля), коли плаваєте в річці, морі, коли спостерігаєте природні явища, коли слухаєте музику, коли допомагаєте по господарству, коли балакаємо по телефону, коли готовимо їжу, коли йдемо до школи, коли лист падає з дерева….
ЗАГАДКИ
(фізика вивчає природні явища, та пояснює чому вони спостерігаються).
Фізкультхвилинка
«Молекули та атоми, їх рух і взаємодія»
А) Кожному учню пропонується уявити себе окремою
молекулою речовини. Учні встають біля своїх парт. Вони повинні спочатку
показати, як рухаються молекули у твердих тілах, потім – у рідинах, а у кінці –
як молекули рухаються у газах.
Б) Кожному учню
пропонується уявити себе молекулою, але 1-й ряд – це молекули повітря, 2-й ряд
– це молекули води, а 3-й ряд – це молекули олії. Покажіть, явище дифузії між
цими речовинами.
ДОСЛІДИ.
Фізика
наука експериментальна. Тому для з’ясування різноманітних явищ, дослідники
проводять експерименти.
А ми з вами
з самого дитинства також являємося дослідниками, адже постійно намагаємося
дізнатися більше про навколишній світ.
Дослід1. «Вода у решеті»
Потрібно: Бинт Вода Склянка, ризинка, шарік
Наливаємо в склянку воду та закріплюємо бинт, перевертаємо та
спостерігаємо, вода не витікає.
Пояснення досліду: Молекули на
поверxні рідини зчіплюються один з одним, утворюючи тонку плівку. Тому вода із
склянки не виливається. Іншим словом - це поверхневий натяг води.
Дослід 2. “Самонадувна кулька”
Потрібно: Кулька (рукавиця резинова), Сода, Оцет, Пляшка, Вода.
В кульку насипаємо соди, а в пляшку заливаємо оцет. Надіваємо
кульку на шийку пляшки, а потім перевертаємо так, щоб вміст кульки висипався в
оцет, і спостерігаємо.
Пояснення досліду: справа в тому, що при додаванні соди в оцет (гасіння соди)
виділяється вуглекислий газ, який надуває повітряну кульку.
Дослід 3. «Зубна паста для слона»
Потрібно:
сода (3 ложки столові), миючий засіб (1 ложка), харчовий барвник, уксус+вода в
бутилкі (1:1).
Дослід 4. Ланцюжок
(діти самостійно створюють ланцюжки, та намагаються зробити висновки про властивості постійних магнітів)
Потрібно: скрепки, магніт.
Підсумок:
Що цікавого
Ви дізналися з даного уроку?
Всі явища,
про які було сьогодні розказано, можна пояснити, лише знаючи фізику. Тому
фізику заслужено можна назвати царицею нашого життя.
Теорія і
практика – науки два крила. (поясненіть, як Ви розумієте?)
Бажаємо, щоб фізика Вам успіх принесла!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар